Pernilla Winnhed anmäls till Konsumentverket

Pernilla Winnhed, Energiföretagen, skriver i sin marknadsföringsartikel på Second Opinion: Nästa regering måste därför hålla reformtakten hög så att Sverige kan fortsätta konkurrera med hjälp av en stabil och klimatsmart el- och värmeförsörjning.

 

Pernilla Winnhed, Energiföretagen, säljer el och kärnkraft.

 

Konsumentverket har fällt ett avgörande som innebär att företag inte längre får använda begreppet klimatsmart el i sin marknadsföring.

 

Jag kommer därför att anmäla Pernilla Winnhed till i första hand Konsumentverket för vilseledande marknadsföring.

 

Tanken från Pernilla Winnhed är förmodligen att klimatsmart el ska låta nästan lika fint som förnybar el.

Ett smart sätt att klumpa ihop kärnkraftsel med förnybar el men inte godkänt enligt Konsumentverket.

 

Var finns etiken hos Second Opinion? Släpper de igenom marknadsföring som inte är tillåten av Konsumentverket?

 

Jag kommer därför också att anmäla Second Opinion till Konsumentverket.

 

Civilingenjör Lars Sundström SunToEarth

 

Bilden: Pernilla Winnhed Foto SVT

Kommentera